Werkwijze
Traject
Intake
Nadat je bent aangemeld, wordt in overleg het intakegesprek gepland. Dit gesprek duurt ongeveer een uur en is bedoeld om je klachten te inventariseren, stil te staan bij mogelijke oorzaken en in standhoudende factoren en je hulpvraag te bespreken. Tevens wordt er vaak, aanvullend, gebruik gemaakt van vragenlijsten om een duidelijker beeld te krijgen. Mocht vanuit dit eerste gesprek blijken dat behandeling binnen de specialistische GGZ geïndiceerd is, dan wordt dit met je besproken en samen gezocht naar een passende doorverwijzing.
Behandeling
Aan de hand van je behandeldoelen wordt een behandelplan opgesteld waarin een inschatting wordt gemaakt van het aantal sessies. De sessies duren 45-60 minuten en behandeling in de BGGZ is kortdurend waarbij je kunt denken aan 12-14 sessies. In de beginfase zullen de afspraken wekelijks of tweewekelijks worden gepland. In overleg kan de frequentie van de gesprekken in een latere fase verlaagd worden. Van belang is dat je bij afronding voldoende vertrouwen hebt om weer op eigen kracht verder te gaan.
Privacy
Alleen met jouw toestemming kan overleg plaatsvinden met de huisarts, bedrijfsarts of familie. Indien je geen toestemming geeft, dan wordt er gewerkt volgens de privacyregels van mijn beroepsgroep. Tijdens de behandeling zullen de belangrijkste zaken omtrent je behandeling vastgelegd worden in een dossier. Deze gegevens zullen strikt vertrouwelijk behandeld worden en zijn alleen ter inzage voor jou en de behandelaar.
Vergoeding
Tarieven bij onvergoede zorg
Bepaalde diagnoses en problematiek vallen niet onder de verzekerde GGZ-zorg, zoals aanpassingsstoornissen, werk- en relatieproblematiek en een aantal andere stoornissen, behandeling daarvoor dient altijd door de cliënt zelf betaald te worden. Domentis hanteert dan de volgende tarieven per sessie: € 105,- (individueel, 60 min) of € 125,- (gesprek met meerdere gezinsleden, 75 min).
No show: indien je een afspraak te laat (< 24 uur van tevoren) annuleert of je niet op de gemaakte afspraak verschijnt zonder afmelding, zul je hiervoor een no-show rekening van € 50,- ontvangen. Let op, deze wordt niet vergoed door de zorgverzekeraar.
Klachten
Domentis wil de zorgverlening zo goed als mogelijk afstemmen op jouw wensen en verwachtingen. Toch kan het gebeuren dat je ontevreden bent of ergens een klacht over hebt, maak dit dan meteen met mij bespreekbaar zodat we samen kunnen zoeken naar een oplossing.
Wanneer dit niet lukt kun je je klacht voorleggen aan de Klachten en Geschillen commissie waar ik bij ben aangesloten.
Meer informatie over de Klachten- en Geschillenregeling
Download digitale klachtenformulier